Reklam tasarımları, günümüzde, tüketicilerin etkilenmesi midein, dayanıklı çok bileğmaslahatkeni kullanmaktadır. Değişken derken; mizah, ünlü kişilerin kullanılması, şaşırtıcı vakalar, düğün, faziletli hayat standartları, rahatlık, erinç, sonra uygulayım bilimi ve buna benzerleri kastedilmektedir. Eksiksiz bunlar, tüketiciyi, markaların üretmiş olduğu, yeni yahut doğrusu pazarlarda satılan ürün ve hizmetleri satın almaya inandırma etmeye yöneliktir. Yapılan reklamın amacı, sadece satın transfer davranışını göstermelerini peylemek olmayabilmektedir. Birbirinden farklı amaçlara müteveccih ama nihai nişangâh, her bugün henüz zait satış olmakla yanında, alelumum, reklamın amaçları; tüketicinin zihnine markaları ve onların özelliklerini yerleştirmek, tüketicilerin markayı benimsemelerini, beğenmelerini, markanın diğer markalara tercih edilmesini peylemek olabilmektedir. Bunlarla yanında, firmaların toplumsal zeval namına yahut kendileriyle ilgili çıkan rastgele bir düşünceyi müdafaa etmek yahut reddetmek namına dokumalabilmektedir. Eksiksiz bunların tasarımı dokumalırken, en zait örutubet nâkil laf, inandırıcı bir şekilde maslahatlenmesidir. Bazısı reklamlar, inandırıcı olmaktan uzaktır. Bazısı konusundan dolayı, kimisi maslahatlenme biçiminden dolayı, kimisi bile seçilen tasarım türünden dolayı, insanoğluı inandırma etmekten münezzeh olmaktadır. İşlenme biçiminden dolayı inandırıcı olamayan reklamlarda dert, kimisi bugün kullanılan oyuncuların cemiyet içerisinde malik olduğu konumla ilgili olabilirken kimisi bugün önlıklı diyaloglarda kurulan cümlelerin, oyuncuların mimik, davranış, hal ve hareketlerinin bundan münezzeh olmasıyla alakalı olabilmektedir. Mukabillıklı diyaloglarla örülen tasarımların inandırma etmekten münezzeh olmasının bir diğer sebebi bile, tüketicilerle ilgilidir. İnsanın doğbirliı gereği, söylenenlerden çok gördüklerine henüz çok inanmaktadır. Bu yüzden bu tip reklam türleri, diğer türlere gereğince henüz az inandırma edicidir. Fonlerden oluşan, ürün yahut hizmetin özelliklerini göstererek anlatan, çok az cümle yahut ifadelerin alan aldığı reklam türleri henüz çok inandırıcı olmaktadır. Vesair türlerde ise, tüketicilere iletilmesi gereken mesajlar, oyuncuların yahut kullanılan rastgele bir hüküm unsurunun gölgesi şeşnda kalmasındandır. Vesair bir ifadeyle, henüz müşküllü bir hüküm yaratabilmek midein, reklamlarda kullanılan mizah, matrak haller, faziletli hayat standartları, tüketicilere iletilen mesajların önüne geçmesindendir. Hakeza durumlarda insanoğlu, hüküm unsuruna yoğunlaşmaktadır. Tüketicilerin en çok etkilendikleri, inandıkları, söze lüzum bırakmadan ikrar ettikleri reklam türleri, ürün yahut hizmetin anlatıldığı, görüntülerin olduğu, ışıkğrafların kullanıldığı, üretim biçiminin gösterildiği tasarım biçimleridir. Tüketiciler bu tip tasarımları izlerken hem etkilenmekte hem bile gördükleri şeylere inanmaktadır. Mafevkda alayünü ettiğimiz hüküm unsurları haddizatında sağlıklı seçilmektedir. Ancak burada dert, onların kullanılma biçimi olmakla yanında, seçilenler ile markanın uyumlu olmasıdır. Yani seçilen hüküm unsurunun markaya benzeyen, onunla ilişkilendirilebilen, onu çağrıştıran özelliklere malik olması gerekmektedir. Fakat umumi olarak reklamlar inandırıcı sarhoş olmak zorundadır. Bunun indinde başarılı bir reklam kurmanın temel nizamı nişangâh kitleye hitap etmek, bu nişangâh kitle ile empati kurarak kampanya yapmak yüce behre sahibidir. Böylelikle nişangâh kitle(ler) markayı ve ürünü henüz çok benimser ve ortaya bir kullanıcı sadakati çıkar (customer loyalty).
İlk yorum yapan siz olun