Klima cihazının tarihi beşeriyet derece eskidir. İlk insanlar beden ısılarını koruyabilmek ve ferdî konfor tedarik etmek bâtınin hayvan derilerini kullanıyorlardı. Elan sonraları Mısırlı hâkim sınıf, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Orta çağlarda Leonardo Da Vinci, yakın bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak bâtınin deniz gücü ile çhileışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya çıbanlandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanılamattı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk büyük yararlanma sahaını 1920′ li yılların başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her devran 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Arkası sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. çabucak devam fail fen gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya çıbanlandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini arama fail bir süreçtir. Hasetmüzde insanlar, daha rahatlık ve müsmir evetşayabilmek bâtınin klima aletinı tercih etmektedir. Bir kaç yıl öncesine derece klima gösteriş olarak ikrar edilmekteydi. İnsanlar evlerinde veya teamülyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya dayanıklı rağbet etmiyorlardı. Ancak aradan sabık birkaç yılda çok tadil oldu. Artık klima namevcut teamülyerlerinde sima çhileışmak istememektedir. Önce teamülyerlerinde münteşir olarak kullanılmaya başlamış olan klimalar, son dönemlerde evlerin bile elzem konfor takımı olmuşdolaşma. Son teknoloji ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı sadece edebiyat ferahlamak bâtınin kullanılan bir takım olmaktan çıavratp, kışın da ısınmak bâtınin tercih edilen takım yapmıştır. Klima yararlanma hileışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye çıbanlamıştır. Pazardaki ürün ve paha çeşitliliği alınsında tüketicilerimiz karar verme sürecinde bayağı karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın hileınan klimaların, Türkiye’ nin iklim koşullarına ve klimatize yapılmak maksut mekana isabetli seçilmemiş olması, ehliyetli servis desteğinin sağlanamaması, mevsuk montaj icraatının mimarilmaması üzere nedenlerle maalesef tüketicimiz mağdur olmaktadır. Konuşu ömrü ülkemiz koşullarında ortalama 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın kabız maliyetinin birlikte işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti bile dikkate hileınmalıdır. Klima takımı satın hileınmadan önce bu kriterler dikkate hileınarak ıvır zıvır bir araştırma mimarilmalıdır.
İlk yorum yapan siz olun