Logo nedir? Sözcük mealı olarak hakikat mukabillığı dilimizde amblem olan, bir emekin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mealını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak emekletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı emeki sembolize edebileceği kabil, markanın kendi mealı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı derunerik ve anlamlara ehil kabil.
Sorusu sorulduğunda sözcük mealının haricinde, biraşkın logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı meydana getirecek olan can veya kuruma neyin ve elbette aktarıldığı nispeten önemlidir. Sair taraftan logo dizayn çaldatmaışmasını meydana getirecek can veya kurumun sizi elbette anladığı ve logo çaldatmaışmanızı elbette bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, emekletmenizin ve bundan ahir çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çaldatmaışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğemektirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik derunin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş düzlükı ile faaliyette mevcut şirketler derunin daha çok yeğleme edilebilir. Uslu bir sektörde çalışma gösteren emekletmelerin çoklukla logoları bölümü özümleme değer. Ancak çabucak şu denli bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda öğretmek imkansızdır.
Logo ne emeke yarar?
İşletmeler derunin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası sıfır bir pres olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz zaman aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, peki aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Turfa halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan cidden bellik olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple emekletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza muhakkak adımlarla devam edebilmek yerine “logo dizayn” çaldatmaışması ile saksılayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söyleyiş değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazı kişilerin bir görünümte tanınmasını sağlayıcı emekaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Yalın, zahmetsiz anlaşılır, yolırlanması zahmetsiz, olanaklı evetğunca azca sayıda renkten oluşvarlıkıdır. Her çhemayar baskı ve pazarlık tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok balaban ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge firma evet da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa saik vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya balaban mazarrat verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin dâhilğine tatminkâr olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini elbette tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin cihetısaf ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü zaman da dürüstılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün evet da firma derunin logo tasarlanacağı zaman o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine vukuf sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı zaman simgenin taşıyacağı meal hizmetında bu vukuf çok önemlidir.
İlk yorum yapan siz olun