SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki fehva. Ancak bu iki fehva konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kızılışdoneş firmaları ve internetten satış yapan e-tecim siteleri midein nazik olan bu iki fehva, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki fehva da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı evet, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu kırmızda dönem dönem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını biraz daha harisgelgel ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması midein meydana getirilen çkızılışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk geriışı sorunlemlerinin hepsine denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini zaitrmaya müteveccih bir çkızılışma olan SEM, alıcı kitlesini yetiştirmek açısından da olabildiğince önemlidir. Hatta SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi anlık arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çkızılışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çkızılışmalardır. SEM belli bir bütçe midein verilen reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları belli anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde kılmak midein meydana getirilen çkızılışmalardır. Gelin, bu önlaştırmayı biraz daha harisgelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki başkalık; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret önlığında, SEO’nun ise mideerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde mimarilabilmesidir. Yani SEO midein en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi midein yeni bir ödeme mimarilmaz.
Bunun haricinde bir önemli başkalık da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak müddet içinde zaitrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama fehvaı arasındaki bir öteki önemli başkalık da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları başüstüneğu midein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çkızılışmalarında bu gidişat değişikdır. SEO çkızılışmaları daha tabii uygulamaları kapsar ve sitenize daha organik bir yoğunluk dürüstışı sağlar.
Bu iki fehva, mideerik bakımından da farklılık gösterir. SEO çkızılışmalarındaki mideerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise nişane daha ticari başüstüneğu midein mideerikler SEO çkızılışmalarındaki kadar olmayabilir.
Ancak bu erişmek değildir ki SEM mideerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki fehva arasındaki mideerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha uz evet da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına gereğince ikisinden de faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.
İlk yorum yapan siz olun